En lång aktiv dag

"Oj, jag minns nästan inte ens vad som har hänt idag, så mycket har det varit! Dagen började som vanligt, och sen släpade mamma fram det där monstret som skriker och försöker äta upp allt den kommer åt, jag gömde mig i sängen men den kom bara närmare och närmare och jag blev så rädd att jag skakade. Dumma mamma brydde sig inte om det utan lät den bara komma till mig så jag var tvungen att hoppa över den och hitta ett nytt gömställe.

Sen gick vi ut på promenad och vi träffade människovalparna Ronja och Elias, och så deras mamma också. De följde med hem och jag fick två paket! Jag fick öppna det ena paketet helt själv, och jag gjorde inte ens sönder pappret! (bara en liten bit) I den första var det en konstig mojäng som jag inte alls förstod mig på, men den luktade jättegott.


Dina har precis öppnat sin present med tug-a-jug



Mamma var snäll och visade mig hur jag skulle få ut godiset ur den, sen hjälpte Ronja mig med resten, fast det mesta kunde jag faktiskt få ut själv, bara hon höll i den. Busenkelt, man skulle bara dra litet i ett snöre, sen sticka in tungan i hålet så kom godiset i munnen! Mamma kallar den för 'tug-a-jug'. Den är jätterolig!

Gästerna bjöds på en tårta som såg litet knasig ut, men chokladhundarna var iallafall populära, mamma tycker att de ser ut som jag i profil, själv tycker jag de har en alldeles för tjock svans för att ens likna mig, och fel färg också, men människor är kanske färgblinda?


Ful men god tårta med chokladhundar på (tre för Dinas tre år)



Sen busade jag massor med Ronja och Elias, men mamma tyckte att jag behövde lugna ner mig litet. Jag blev ju så trött av allt som hände men det var ju så skoj så jag ville inte vila, så vi hade en liten gosestund på golvet istället, mamma och jag. Det var jätteskönt.

När gästerna hade lämnat oss så lät mamma mig vila en stund, sen tog hon ut mig på promenad. Då kom mormor med bilen. Åh, jag som älskar att åka bil! Det här är världens bästa födelsedag i förskott. Hon körde oss hem till hennes och morfars lya, jag och mamma lekte den där visselleken som betyder att jag ska komma till henne. Och så hittade jag en hög med döda sniglar som jag rullade i. Vi hälsade också på Toffee, den där pyttelilla konstiga hunden med långa öron och en tofs till svans, och som skuttar hellre än går som vi andra hundar gör... fast han ville inte leka med mig den här gången, annars brukar han komma fram och skutta litet i sin gård och jaga mig."
(Toffee är en ganska ovanlig och orädd kanin, han är inte rädd för varken katter eller hundar, utan jagar dem istället...)

"Jag fick korv av morfar och mormor och jag lekte med bollen och mamma tvångsbadade mig med den där jättelånga gula ormen som sprutar vatten, jag tycker inte om den! Det hände massor med saker där, mysigast var när mamma låg i hammocken och jag fick sitta där bredvid, för hon klappade mig hela tiden och jag älskar kel.

Jag började bli trött och ville hem, och då körde mormor hem oss. Men vi gick inte hem. Vi gick ut på grusplanen och mamma släppte mig lös så jag fick springa litet till, fast vi gick inte så långt, och tur var väl det för nu är jag så trött att jag bara vill ta det lugnt och ligga på golvet och titta upp på himlen som är gul i solnedgången tills jag somnar. Vilken dag!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0