Fodervärd

Jag kikade litet på hundannonser på eniro. Jag vet inte varför jag tycker om att göra det, för jag har inga planer på att skaffa en till hund. Det sitter väl i sedan tiden innan jag fick Dina... Jag kom över denna annons om en amstaff/rottweiler som söker fodervärd.

Jag har inte riktigt förstått det där med fodervärdar. Om man vill ha en hund så vill man väl ha den på riktigt? Men ännu mindre förstår jag dem som vill ha fodervärdar till sina hundar. På något plan kan jag förstå det, om det gäller en renrasig hund som är tänkt till avel eller tävlingar, men man själv kanske har för många hundar eller av andra aledningar inte kan ha den hemma hos sig. Men en ouppfostrad blandras? Deras krav (i ovannämnda annons) är att fodervärden betalar för försäkring och mat, tränar hunden till att bli stabil och lugn så att de kan ta med hunden ut på landet, och de vill komma och besöka hunden när de vill. Jag förstår det inte alls. De borde vända sig till en duktig lydnadstränare istället. Eller sälja hunden om de inte klarar av den/inte vill ha den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0