Hund räddade spädbarn

En hund i Argentina har räddat ett spädbarn i fredags. Min norska är inte så jättebra men länken här är vad jag har som källa i det här inlägget, med reservation för missförstånd pga norskan då.

En man hade av en tillfällighet hittat ett spädbarn hos en hund som hade egna ungar. Barnet hade legat bland hundarna och på så vis hållt värmen och överlevt. En fjortonårig flicka hade smitit ut när hon skulle föda (??) och lämnat barnet ute. Det är oklart om flickan har lagt barnet hos hunden eller om hunden har tagit hand om det på eget initiativ. Både mamman och barnet är oskadda.

Helt underbart att få höra en sådan nyhet. Man hör så ofta om hundar som biter spädbarn m.m. så det här behövdes. Typiskt nog har jag inte hört något om detta i svensk media, men jag har heller inte följt den så jag kan mycket väl ha missat. Men typiskt säger jag, eftersom vi alltid bara koncentrerar oss på skräckhistorier...

Det måste vara en ganska häftig upplevelse. Barnet lär väl inte minnas händelsen, men få den berättad för sig. Det hade varit rätt tufft ändå att ha levt sin första tid hos hundar. (om man nu kan bortse från det tragiska i att mamman faktiskt övergav barnet). Mer positiva nyheter om hundar i svensk media tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0