Insomnia och hundsurf

Det är inget ovanligt att jag inte kan sova. Inatt är jag ändå ensam (bortsett från Dina förstås) så jag har inte behövt pina mig genom att ligga och låtsas sova så jag inte stör killen, så jag har hundsurfat i massor.

Jag har inga planer på att skaffa mig en till hund, åtminstone inte i nuläget. Men det skulle nog egentligen göra Dina gott att ha en hundkompis, har jag börjat tro. Men då kan jag förstås inte rikta in mig på vilken hund som helst, det ska vara en hund med egenskaper som skulle passa bra ihop med henne, men som sagt, det är inte alls min plan. Kanske en hemlig plan för framtiden, om några år eller så? Jodå, jag är på väg till en poäng här:

Jag är förälskad i Gino, en spansk gatuhund som finns hos SOS Animals. Jag vet inte riktigt vad det är med honom som får mitt hjärta att banka litet extra, jag är kär! Jag hoppas att han ska få ett bra hem snart. En bild på honom, som jag hoppas att det inte gör någonting att jag publicerar, jag gör det ju i syfte att dra honom i rampljuset så att han ska hitta ett hem.

Gino, gatuhund hos SOS Animals


Något annat som jag har sysselsatt mig med inatt är att skriva upp en lista på intressanta hundböcker. Säg gärna till om du har någon av böckerna, eller har läst någon av dem, och vad du tycker om den! Kom gärna med fler tips på böcker som du tycker är intressanta och bra!
  1. Aktivera din hund - Swanstein, Charlotte

  2. Aktivitetsboken - Mohlin, Memea

  3. Alfasyndromet : om ledarskap och rangordning hos hundar - Hallgren, Anders

  4. Bli herre över din hund - Stilwell, Victoria

  5. Inkallning är så mycket mera - Mohlin, Memea

  6. Kontaktkontraktet - En bok om människans samspel med hunden - Bodfält, Eva

  7. Köttbullelydnad : positiv hundträning för hela familjen - Ahola, Maria

  8. Lexikon i hundspråk : lär dig tolka din hunds signaler - Hallgren, Anders

  9. Lyckliga lydiga hundar - Hallgren, Anders

  10. Skjut inte hunden - Pryor, Karin


 


Kommentarer
Postat av: nemo

Jag har hört en hel del bra om Karin Pryos "Skjut inte hunden", har dock inte läst den själv (än) men den ska tydligen vara väldigt bra och hon är förespråkare för positiv förstärkelse...



Även Anders Hallgrens Alfasyndromet har jag hört gott om. Samma med Eva Bodfälts Kontaktkontraktet.



Jag har läst ett par av dem du har på listan, och kan tipsa om att de säkerligen finns på bibblan om du inte vill lägga ut massa pengar på att köpa böckerna. Visst är det kul att lära sig mer?! :)



PS: kollar på hundar som söker hem gör jag nästan dagligen även om det inte är aktuellt med en ny hund. Och Gino, ja han är skitfin!

2008-08-30 @ 08:18:03
URL: http://www.metrobloggen.se/viharhittatnemo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0