Litet bus och kalasplanering

"Häromdagen smög vi ut i mörka regniga natten, mamma och jag. Vi gick till det där läskiga radhusområdet men nu minns jag ju att det är där de där människovalparna Ronja och Elias bor, så det är inte riktigt lika läskigt att gå dit längre... Visserligen vet man aldrig vad som hoppar fram där mellan husen så litet vaken måste man ju vara, speciellt som mamma inte verkar se sig omkring alls där... Och visst kom det plötsligt ut ett jättelikt monster...trodde jag först iallafall, men det var ju bara Ior, den snygga hanen med en jättekonstig husse. Efter det var jag inte så rädd längre. Om Ior vågar vara där så ska väl jag också våga.

När vi närmade oss Ronjas och Elias hus började mamma smyga och bete sig konstigt. Jag ville ju springa och hälsa på dem allihop, men hon bara smög fram till en konstig låda vid vägkanten, öppnade den på toppen och slängde ner något. Sen stängde hon luckan jättetyst och så smög vi därifrån igen. Jag blev litet besviken, jag tror mamma börjar bli litet snurrig och knasig i huvudet, bäst jag håller koll på henne litet bättre hädanefter...."

Dina fyller tre år på tisdag. Första födelsedagen firade hon ju här, den allra första dagen hos mig. Därmed är hennes födelsedagar även markeringar för hur länge hon varit hos mig. Förra året gick dagen ganska obemärkt förbi, men nu blir hon ju faktiskt vuxen, så jag ska ställa till med kalas med pompa och ståt! (Psst, säg inget till Dina, det är en överraskningsfest hihi)

Idag ska det bakas och städas, blåsas ballonger och göra det riktigt fint inför morgondagen, jag lär väl få ta en eller två svängar med dammsugaren imorgon också för Dina fäller så mycket nu, men vi hinner nog med litet bus och lek i solen idag också. Jag har bjudit hit Ronja och Elias, och så deras mamma (min syster) förstås, och så ska jag se om jag inte kan göra en egen liten tårtbit till födelsedagsbarnet också hihi.

Dina leker för fullt

Här är två bilder på Dina för två år sen, första leken dokumenterad. Hon busade för fullt utan minsta besvär över att ha bytt matte, bilderna är tagna hos min mamma och pappa. Hon busade så att hon till slut blev så trött att hon bara "däckade" mitt i leken.

Dina helt slut efter lek och bus

Kommentarer
Postat av: Jennifer

SV: joo jag kommer nog att gråta lite på onsdag när de ska flytta, men det klarar vi nog ändå, vi ska ju behålla två stycken. =)

2008-08-29 @ 17:05:26
URL: http://trollartollaren.blogg.se/
Postat av: Jennifer

SV: jo han som blev gettingstungen klarade sig bara bra, lite pip och gnäll sen var det bara sova ett tag så var allt bra. :P

2008-08-29 @ 17:06:19
URL: http://trollartollaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0