Mamma tvättar bort min parfym

Hej!

Jag tänkte berätta om dagens händelser nu för mamma är litet trött och tråkig och jag har inget att göra.

Det regnar idag och jag trodde att jag bara skulle få korta kisse-promenader idag, så jag lunkade lite efter mamma när vi gick ut förut, det brukar jag göra för att promenaden ska ta litet längre tid, man är väl inte dum heller. Men mamma svängde inte av på den korta vägen! Hon gick ut på grusfältet och då blev jag glad!

Dessutom släppte hon mig lös idag igen! Trots att det fanns massa lera, och hon skällde inte ens på mig när jag skvätte ner mig. Jag hittade min pinne - det är tur att inte så många andra hundar går där för då hittar jag den alltid precis där jag lämnade den. Jag försökte leka med mamma men hon vågade inte hoppa ut i leran. Hon verkar vara litet rädd för vatten. Fånigt, det är ju inte ens så djupt så hon behöver inte vara rädd för att drunkna. Jag tyckte det var litet tråkigt att hon inte ville jaga pinnen, det vill hon aldrig. Hon börjar bara kasta boll istället. Men idag hade hon inte med sig bollen.

Värst av allt var att hon tog pinnen och sa att jag inte fick ta den. Det är ju min pinne. Sen viftade hon med den framför mig men blev arg på mig när jag försökte leka med henne. Ibland är hon så konstig. Jag tröttnade till slut och bara tittade på henne. Då kastade hon iväg pinnen och lät mig jaga den!

Jag vädrade en hund på andra sidan skogen, men det gjorde inte mamma. Men hon är ganska smart ändå, hon såg på mig att jag hittat något intressant. Hon visslade till mig, det betyder att jag måste komma till henne men jag kan ju inte alltid komma så fort hon visslar, det finns viktigare saker. Men det är så himla roligt när hon blir helt glad och överlycklig när jag springer mot henne så oftast gör jag det ändå. Jag hoppas alltid att jag ska få godis då, för ibland kan jag få det när hon visslar och jag kommer till henne, man vet aldrig när hon är på det humöret så det är bäst att prova lyckan.

Sen sprang jag tillbaka till spåret. Jag lurade mamma så hon trodde att jag följde efter henne men när hon hade kommit iväg en bit smet jag iväg ut i skogen. Tyvärr upptäckte hon det ganska snart och ropade och visslade, men jag ville faktiskt hälsa på den där hunden. Den bara satt där med sin matte och tittade på mig, den var kopplad, stackarn. Men eftersom den var så långt bort vågade jag inte springa till den, för mamma hade börjat gå åt andra hållet och höll på att försvinna.

Som tur är hittade jag ändå den andra hundens bajs och det luktade så gott så jag rullade mig i det innan jag rusade efter mamma innan hon försvann helt. Mamma var inte glad på mig, hon tyckte inte att det luktade gott, människor är konstiga, men hon har kort minne. Snart fick jag leka igen men det var bäst att komma till henne när hon visslade ändå så hon skulle fortsätta vara glad.

Sen fick jag duscha. Jag tycker inte riktigt om det men jag antar att det är lättast att stå där tills hon är färdig, då är det snabbare överstökat. Så nu luktar jag illa igen, hoppas mamma låter mig springa fritt snart igen så jag kan rulla mig i någon härlig doft igen!

Här är en bild på mig när jag var liten, då hade jag ganska nyligen flyttat till mamma och vi var ute på bryggan i stan. Jag skulle vilja gå dit snart igen men antingen är det för varmt för att jag ska orka gå hela vägen eller så regnar det och det tycker inte mamma om.

Dina på bryggan i stan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0