Flock-känsla

Igår när vi var ute på lerplanen med Dina mötte vi en gammal kompis till henne, jag har ingen aning om vad de här hundarna heter, men den äldsta av dem har alltid varit kompis med Dina. Hennes husse har även skaffat sig en till hund, och går ofta med flera hundar också, så man möter sällan färre än tre hundar när man träffar på dem.

Igår mötte vi alltså dem igen, och vi släppte lös de stora hundarna. En liten liten svart vovve hade de med sig också, men den var mest rädd och kaxig mot Dina och fick inte vara med och busa. Den äldre hunden är steriliserad och gammal, inte alls så energisk med andra ord, men den yngre hunden på åtta månader klickade ganska bra ihop med Dinas energi.

Det har dock aldrig förr hänt att Dina morrat eller skällt åt andra hundar på det där sättet som hon igår gjorde, kan hända att hon är på väg in i löp, för den yngre hunden fick sig flera tillsägelser. Men snart hade de löst sitt gruffande och började springa runt i leran som små tok. Fram och tillbaka sprang de jämsides och såg ut att ha jätteskoj ihop.


Dina och den yngre hunden jagar runt efter varandra i leran


De sprang mest bredvid varandra hela tiden och såg lyckliga ut



Efter en stunds pratande gick de andra iväg och lämnade kvar den här gula hunden hos oss, så att hon fick komma efter när hon kände för det. Efter ett par tokvarv i diket sprang båda hundarna efter dem, och där stod jag kvar och undrade hur jag skulle få tillbaka Dina utan att behöva hämta henne.

Jag ropade och visslade utan större entusiasm och tro att hon skulle varken höra eller reagera på mitt kallande, men jag blev mycket glatt överraskad över att se att Dina tog full sats mot oss efter ett litet "toa-besök" då hon insåg att vi var litet för långt bort från gemenskapen. Så hon övergav två spännande roliga människor och tre hundar, för att komma tillbaka till sin egen flock!

Åh vad glad (och väldigt förvånad!!) jag blev! Duktig duktig Dina! Efteråt blev det förstås ett bad för hon var helt genomblöt. Konstigt nog ändå inte helt brun av leran som hon brukar bli,  men det var nog dikets förtjänst. Det här var ett test som gjorde min relation till henne än mer tillitsfull. Så glad så!

Kommentarer
Postat av: Beardis-flocken

Härligt att läsa och förstå att Dina nu är helt återställd! Jätteroligt - med kramar från kompisarna BARON och FALSTAFF

2008-11-09 @ 18:30:34
URL: http://barfals.blogspot.com
Postat av: Nemo

Shit vad likt det var min förra hund, på den första bilden. den gula. Vad för ras(er)??



Härligt att hon kom tillbaka till er. Ibland blir man positivt förvånad!!

2008-11-09 @ 20:00:07
URL: http://www.metrobloggen.se/viharhittatnemo
Postat av: LottaS

Visst blir man barnsligt lycklig när det funkar så bra!

2008-11-10 @ 08:16:15
URL: http://metrobloggen.se/golden
Postat av: Dvärghundspossen

Vad kul! Och vilka härliga bilder, man ser hur roligt dom har.

Postat av: Beardis-flocken

Hallå Dina! Nu vill vi läsa/se mer om dig på bloggen. Hoppas allt är väl. - Kramar från oss i beardis-gänget

2008-11-18 @ 14:59:16
URL: http://barfals.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag hittade din blogg när jag klickade omkring för info om Amstaff. Igår flyttade en liten(?) blandras valp in hos oss! Vi ska ha honom på foder! Jättekul att läsa din blogg och få veta mer om rasen!

2008-11-19 @ 13:31:16
URL: http://envisaemma.webblogg.se/
Postat av: lena

tjena kolllade in på din blogg och ser din coola hund. Jag är imponerad av att du lägger all tid och ork på vackra Dina.

Kämpa på.

2008-11-20 @ 10:09:58
URL: http://humlarum.blogspot.com
Postat av: Beardis-flocken

Hej Dina! Rubriken från detta inlägg har vi lånat till dagens inlägg på Barons och Falstaffs blogg! - Kramar från oss i beardis-flocken

2008-11-21 @ 14:59:43
URL: http://barfals.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0