Hungrig

"Hej! Nu är det en litet sur Dina som skriver i bloggen.

Mamma har varit litet elak mot mig. I två dagar fick jag ingen mat! Hon sa att jag bara skulle kräkas upp det. Sen satt hon framför mig och åt massa mat som luktade gott och gav inte mig någonting!!!

Sent sent på andra dagen kokade hon couscous och jag satt med henne i köket. Ibland är hon litet slarvig och tappar mat på golvet och nu var jag så hungrig att jag inte kunde låta ett sådant ögonblick gå om intet! Men hon tappade ingenting. Hon pratade bara om att couscousen skulle kallna innan den kunde ätas för annars bränner man sig på tungan.

När vi hade varit ute gick hon direkt till köket och hällde upp all couscous i min matskål! Åh vilken lycka! Hon sa att det kunde vara bra med litet kolhydratrik mat när jag var så sjuk och inte fått äta på länge. Åh så gott det var! Jag brydde mig inte ens om att vänta tills hon sa det där "Varsågod" och nickade, vilket betyder att jag får äta det hon lagt i matskålen. Jag hoppade på skålen innan hon ens hade hunnit ställa ner den på golvet till och med!

Sen dess har jag faktiskt fått riktig mat flera gånger och mamma är så glad för hon tycker inte att jag verkar vara sjuk längre. Men det finns ett litet problem som jag tror att mamma missar: Jag är ju jättehungrig! Jag har inte fått mat på så länge och så tror hon att det ska räcka med de vanliga portionerna? Jag nosar och nosar i skåpet efter maten men hon förstår ingenting! .... eller vänta lite. Nu hör jag något.

Jaaaaa! Matdax! Nu hinner jag inte skriva mer!"

Kommentarer
Postat av: LottaS

Så skönt att du får stoppa i dig igen. Jag vet precis hur det känns att vara hungrig. Min matte gör likadant med mig när jag mår dåligt. Att dom inte fattar att vi är hungriga!! Vov på dig. /Selma

2008-11-07 @ 08:17:24
URL: http://metrobloggen.se/golden
Postat av: Sanna

Härligt att Dina mår bra igen. Men visst är det synd om henne som måste svälta. Stackars liten. :o)

2008-11-07 @ 10:53:52
URL: http://www.bernerbloggen.blogspot.com
Postat av: Beardis-flocken

Härligt att läsa att Dina är på bättringsvägen. Att hon är hungrig är ett mycket gott tecken! - Kramar från beardisarna

2008-11-07 @ 15:58:49
URL: http://barfals.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0