Att gå på marknad med hund

Jag läste precis Boris blogg där Carina berättar hur hunden Boris vid ett ouppmärksammat tillfälle kissar på blommor som står utanför en butik. Det fick mig att tänka på en sak jag var med om för många år sedan.

Pappa hade skaffat sig en beagle, som hette Buster. Han hade det inte särskilt bra hos oss och ibland förbarmade jag mig över honom även om jag inte ville fästa mig alltför hårt vid honom, för jag visste redan från start att han inte skulle bli långvarig hos oss.

En gång tog jag med honom ut på marknaden i stan. Han hade aldrig några problem med att vistas bland mycket folk, så jag var inte särskilt orolig. Men:

När vi kom in till stan, kom jag liksom från utkanten av marknaden och blev tvungen att kliva igenom ett marknadsstånd. Plötsligt stannar han till och jag ser efter vad han gör. Då står han och kissar på ett par vita byxor som hänger i ståndet. Tro att jag gick snabbt därifrån utan att ens våga se mig om, knallröd i ansiktet... Minns fortfarande hur de där vita byxbenen plötsligt bytte färg till gult ... Usch, det var så pinsamt, men man lär sig ju alltid någonting... Att gå med hanhundar på marknad är ingen bra idé... haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0