Harjakt

"Hej allihopa!

Jag måste börja med att skvallra om att mamma har varit ganska elak mot mig. Hon har inte alls brytt sig om mig under en lång lång lång tid. Jag trodde hon hade glömt bort mig helt. Men nu verkar hon piggare och gladare igen, så det ska nog bli bra.

Igår fick vi besök av en av mammas väninnor, hon hade med sig små bakelser men jag fick inte smaka på dem! Orättvist. Och idag kom en annan väninna till mamma, med en helt chokladtårta! Och inte heller den här gången fick jag smaka. Först tände de eld på tårtan, och sen släckte de den igen genom att blåsa! Ibland gör människor så konstiga saker. Varför tända eld på den om man sen inte vill att det ska brinna?

Dessutom sa mamma att det kommer ännu mer besök imorgon. Jag vet inte vad det är som händer riktigt!

Men en rolig sak som jag kan berätta är att mamma och hennes väninna följde med mig på en promenad. Sedan gick vi till grusplanen där jag brukar få springa lös. Jag sprang runt och plötsligt hittade jag en kompis! Fast han ville inte hälsa på mig. Han var av samma sort som Toffee, men Toffee brukar ju vilja hälsa på mig, så jag tänkte att jag skulle visa att jag inte alls är farlig, så jag sprang efter honom. Men han sprang verkligen fort! Och vips! Var han borta. Jag hann inte se vart han tog vägen.

Då insåg jag att mamma och hennes väninna var borta. Jag hade sprungit ifrån dem i min iver att få visa att jag faktiskt är snäll och bara ville hälsa och få en ny kompis. Men så hörde jag att de ropade på mig och då såg jag dem långt bort. Jag blev nästan litet andfådd av att springa tillbaka till dem.

Sen tyckte mamma att jag hade sprungit tillräckligt, och att hon nog skulle vara mer försiktig hädanefter. Vad hon menar med det där sista vet jag inte riktigt... Men det har hur som helst varit en ganska rolig dag, men det har hänt så mycket konstigt att jag blir litet trött... Så nu ska gå och lägga mig och drömma om den där filuren jag jagade förut.

Kram! // Dina"


Kommentarer
Postat av: Beardis-flocken

Sweet dreams - önskar dina kompisar i beardis-flocken

2008-10-25 @ 20:08:49
URL: http://barfals.blogspot.com
Postat av: LottaS

Tänk så konstig är vår matte också. Först släpper hon oss lösa för att vi ska springa och sen när vi gör det så åker kopplet på igen för att vi sprungit för långt. Konstigt! Vad i herrans namn säger du. Sätter dom fyr på maten? Om dom inte ville ha tårtan kunde dom väl gett den till dig. Skandalöst beteende!

2008-10-26 @ 08:00:05
URL: http://metrobloggen.se/golden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0