Hundschampoo

För ett tag sedan skrev jag ju om att Dinas schampoo tagit slut, och att jag bara väntade på att hon skulle rulla sig i något ruttet och stinkande, just bara för att jag inte kommer kunna tvätta av henne.

Mycket riktigt, en dag under den här perioden då jag varit litet inaktiv här, stack Dina iväg när jag hade henne lös. Jag visste visserligen hela tiden var hon var och det var ingen fara, men hon vägrade komma när jag försökte locka henne till mig. Då hade hon givetvis hittat ett kadaver att rulla sig i riktigt ordentligt. Hela hon stank så jag fick kväljningar!

Så det var ju bara att ta fram mitt eget schampoo och bada henne. Nu har hon finare päls än någonsin! Så jag undrar, varför ska man egentligen köpa de där dyra hundschampoo-flaskorna, som knappt räcker till någonting, när man uppenbarligen lika gärna kan använda schampoo som är menat för människor? Luktar godare gör det också hehe.

Kommentarer
Postat av: Katrin

Jag kör med barnschampoo till min Golden eftersom det ska vara lite mildare än vuxenschampoo. Pälsen blir mycket finare än med hundschampoo. Och så luktar hon hallon :D

2008-10-22 @ 17:42:22
URL: http://sometouch.blogg.se/
Postat av: LottaS

Klart hon passade på när schampot tagit slut. Hon är väl inte dum! Jag har för mig att våra schampo inte är bra för hundarna. Kommer dock inte ihåg varför.

2008-10-22 @ 18:43:46
URL: http://metrobloggen.se/golden
Postat av: Sussu

JAg hittade svaret till varför man inte bör använda människo schampo till hunden. "Produkter som är avsedda för människor har alltför lågt pH-värde och kan irritera huden". Taget ur www.hundhem.eu

2008-10-23 @ 14:03:49
URL: http://sussustankar.blogg.se/
Postat av: kiki

Som det stinker, ja!! jag har ett billigt tips, vanlig såpa! Luktar f..n när hunden är blöt, men sen! Ack så fin pälsen blir! det är ju dessutom naturmedel och milt.

2008-12-16 @ 14:45:48
URL: http://metrobloggen.se/zavanni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0