Kanelbullens dag

Idag är det kanelbullens dag, men jag har nog inte orken till att baka idag, även om det vore väldigt väldigt gott med nybakade bullar. Problemet med bakning är ju att jag inte kan låta bli att äta upp allt. Visst kan jag stoppa ner saker i frysen men de plockas fram titt som tätt, jag kan bara inte låta det vara. Så kanske är det lika bra att jag inte orkar baka några bullar. Dessutom har jag ingen kardemumma hemma vilket ju förstås är ett måste i kanelbullar.

Jag ska nog städa litet idag ändå, vilket Dina förstås inte alls tycker är så kul men någon gång måste man ju göra det också, jag är alldeles för slarvig av mig när det kommer till städning. Jag drar genom lägenheten med en sopborste litet då och då så jag blir av med hundhåren, men dammsuger och städar på riktigt gör jag alldeles för sällan. Nu har ju Dina slutat fälla också så man liksom glömmer bort det där med städning hehe.

Men först ska vi nog ta oss en rolig promenad, Dina börjar bli litet otålig här. Jag ville bara önska er en god kanelbullens dag, ät några bullar åt mig med, jag kommer nog inte få några själv om jag inte bakar dem och det tänker jag ju som sagt inte göra.

Så mumsa på! :-D

Kommentarer
Postat av: Jana | FRÖKEN GRÖN

Å vi har precis likadan lördag!



Vi fuskade med köpebullar. Annars brukar jag baka (och äta upp dem). Tänk att till och med frysta kanelbullar går att kränga direkt. Är man gottegris så är man.



Och nu skall jag städa. Trevlig kanelbulle på er!

2008-10-04 @ 15:36:31
URL: http://kirkemandragora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0