Smärta och fradga?

Igår hittade jag en fästing i Dinas lår. Den var enkel att dra ur och proceduren gick ju ganska snabbt. Men Dina reagerade med att skumma upp sitt saliv. Det är andra gången det händer, den första gången hade hon en fästing i ögonlocket och då fick hon samma slags fradga när jag drog bort den. Dessutom reagerade hon likadant när jag allra första gången klippte klorna på henne.

När det gäller fästingarna har hon inte protesterat mot mina ingrepp över huvud taget, och när jag får loss den säger hon inte "Au!" men jag börjar ändå misstänka att den här fradgan måste innebära att hon fick väldigt ont. Det skummar massor och Dina liksom smackar med munnen, och det kan hålla på så ett tag, så det droppar skum på golvet ur hennes mun. Det är litet obehagligt att se på, det sticker till av oro i det där modershjärtat.

Dessutom hittade jag en konstig klump i huden på henne. Som en fettklump inne i huden. Det är antagligen inget farligt men jag blev ändå orolig, för den är ändå ganska stor, som lillfingerspetsen ungefär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0