Bajs

Idag är jag helt ur fokus, så promenaderna funkar inte riktigt som de ska. Förhoppningsvis blir jag litet bättre till ikväll. De senaste dagarna har jag varit så konstig och inte orkat engagera mig i särskilt mycket alls.

Dina har skött sig så bra när det gäller bajshögar ute i gräset. Hon har nästan alltid ignorerat högarna, ibland kanske sniffat litet på avstånd. Vid någon enstaka gång har hon visserligen rullat i någon spillning men normalt sett har man aldrig behövt bry sig om att hålla extra koll så fort man ser en hög någonstans.

Men den senaste tiden har hon plötsligt börjat äta bajs. Det är så äckligt. Jag undrar vad som fått henne att så plötsligt vilja äta det från att inte alls ha brytt sig om det. Det blev en rätt jobbig promenad förut, eftersom vi hamnade på en cykelväg där folk uppenbarligen fått för sig att man inte behöver plocka upp efter sina hundar. Det var bajs precis överallt. Förstår inte att folk bara lämnar det sådär. I skog och andra ställen är det väl ingen fara men i bostadsområden tycker jag det är rätt vidrigt att folk inte plockar upp efter sina hundar.

Visst kan jag förstå att vissa tycker det är äckligt att plocka upp, jag tycker inte heller det är någon njutning precis. Men så illa är det inte att man låter bli att plocka upp det, klarar man inte av att göra det så ska man inte gå på såna områden med sin hund.

Kommentarer
Postat av: Carina

Man ska alltid plocka upp efter sin hund tycker jag. Det tillhör hunden. Som ägare är det sitt eget ansvar att bajset slängs. Jag är jättenoga med det, men ibland ser man verkligen bajs överallt. Så vidrigt. Håller med dig, totalt!

2008-09-17 @ 18:12:14
URL: http://carinan.blogg.se/
Postat av: nemo

har man hund har man också ett ansvar att ta upp skiten efter den. Här finns det bajspåsar i alla fickor på alla kläder typ.. :)

2008-09-17 @ 19:28:54
URL: http://www.metrobloggen.se/viharhittatnemo
Postat av: Annelie

Vissa hundar äter bajs pga att det är något ämne i kroppen som saknas. Ett tips: Köp hem musslor på burk och ge henne. Det ska tydligen ha det ämnet i sig.

2008-09-17 @ 23:30:52
URL: http://iingemarsdotter.blogspot.com
Postat av: Annelie

Hehe läste precis din kommentar :)

Jo, jag hade en labrador förut och han åt skit så fort han fick chansen :/ Fick då tipset om musslorna, och faktiskt det hjälpte! Det är ju alltid värt ett försök :) För det är inte så najs när ens hund äter andras hundars BAJS :D Man är ju inte så sugen på att pussas med dom sen ;)

2008-09-18 @ 18:09:44
URL: http://iingemarsdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0