Blöt häl

Jag hade goda förhoppningar tidigare idag trots att det regnade på ordentligt, det gjorde det ju igår också men framåt eftermiddagen hade vi så fint solskensväder så jag tänkte att det kanske blir så idag också. Men nu börjar jag ge upp. Det blir ingen kaffe och äppelkaka ute i skogen, det blir ingen avslappningsövning för Dina ute idag. För det öser ner och det tar aldrig slut.

Jag brukar le litet åt min pojkvän när han ska ut i regnet. Idag är han inte här, men jag tänker ändå på honom. Det bästa regnskyddsplagget han har är en skinnjacka. Kanske en munktröja under med luva, och så keps under. Det roligaste är att han aldrig ens knäpper jackan, så inte undra på att han blir blöt!

De där fåfänga dagarna är för min del över för länge sen. Full mundering och ut och plaska, det är så mycket roligare så! Regnjacka, regnbyxor och stövlar. Bättre än så kan det nästan inte bli! Plötsligt är inte regnet något omöjligt väder. Det går att vara glad och pigg på promenaden även i regnet. Det är kanske inte det snyggaste, men jag skrattar nog mer åt helt fel klädda människor som går och hukar sig i regnet och ser besvärade ut på ett ganska roande vis, än åt pigga människor med god hållning iklädda regnkläder.

Jag visste att mina stövlar läckte, det upptäckte jag i våras. De har hunnit användas många många gånger sedan dess, men de har inte läckt mer, så jag fick för mig att jag inbillat mig alltihop. Men idag blev jag tvungen att kliva i flera djupa pölar och då insåg jag att det är ena hälen som läcker. Inte så farligt, men det är nog ändå dags att köpa nya stövlar. Det är bara så svårt att hitta bra stövlar tycker jag. De jag har nu har en helt annan passform än den traditionella stöveln. Kunde jag hitta ett par som sitter lika bra blir jag väldigt glad.

Regniga dagar är ändå rätt mysiga. Man kan göra mycket hemma också. Dina har lärt sig att buga idag. Det är väl inte bra att lära hunden för många saker på en gång, men ligga på sidan kunde hon redan innan egentligen, och vinka faller sig ganska naturligt för en hund när den vill ha godis och hon kan det så bra nu. Så att lära sig att buga var det nog ingen fara med, hon verkar kunna hålla isär det någorlunda. Men nu får jag ta det litet lugnt med nya saker ett tag och repetera sånt hon redan kan istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0