Fördjupning med Hallgren

Jag publicerade en liten litteraturlista över intressanta hundböcker för ett tag sedan. En av författarna som verkade väldigt intressant var Anders Hallgren. Efter jobbet tog jag mig en extra tur med cykeln, handlade litet och cyklade ännu en extra längd till biblioteket trots att axlarna värkte (allt jag handlade hamnade i ryggsäcken jag brukar ha med till jobbet).

Biblioteket här i min stadsdel är väldigt liten och jag trodde inte att jag skulle finna så mycket hundböcker, men några fanns det, och där fanns flera böcker av Hallgren. Jag kikade litet på M. Mohlins bok, minns inte titeln på den och den fanns inte med på min lista heller, men jag bestämde mig ändå till slut för två böcker av Hallgren: Problemhund och Hundproblom, samt Lyckliga Lydiga Hundar.

Får se om jag hinner plöja igenom dem båda till slutet av månaden nu, annars är det ju inte omöjligt att låna om heller. Jag tycker det är jättemysigt att bara sitta ner och läsa, oavsett vad det är för bok nästan, men det finns ju så mycket annat också som pockar på min uppmärksamhet, inte minst hunden. Men det ska bli intressant att läsa, och jag kommer att kommentera böckerna litet senare i månaden.

Som jag skrev här om dagen, hösten är här. Dina har nästan fällt färdigt verkar det som, jag trodde inte att det skulle vara så snart över, men man ska nog inte ropa hej än.... Hon ser så liten och smal ut nu i sin nya päls, trots att hon alltid är ganska tunnhårig. Det är så tråkigt när vinterpälsen kommer fram för hon blir så sträv, som en terrier. Annars har hon helt silkeslen baby-päls om somrarna och det är så gosigt så! Hon får ofta beröm för det.

Kommentarer
Postat av: Dysnomia's

Båda är väldigt bra böcker. Hallgren har väldigt effektiva metoder, tycker jag!

Trevlig läsning! :-)

(Jag svarade förresten på ditt inlägg inne hos mig. Tycker bäst om att göra så, då man kan följa en konversation bättre än om man hoppar mellan bloggar..)

2008-09-02 @ 17:57:38
URL: http://dysnomias.wordpress.com/
Postat av: Baron och Falstaff

Hej Nanna och Dina! Anders Hallgren är vår absoluta favorit bland hundboksförfattare. Vi kan också rekommendera "Den gamla hunden", eftersom vår Baron är 10+. - Kramar från oss i beardis-gänget

2008-09-02 @ 20:59:28
URL: http://barfals.blogspot.com
Postat av: LottaS

Kul att du hittat Anders Hallgren min husgud! Om du får en chans att gå på en föreläsning med honom så gör det. Jag lovar att du får ett par mycket lärorika timmar med mycket skratt!

2008-09-03 @ 18:27:24
URL: http://metrobloggen.se/golden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0