Morgonpigg vovve

God morgon ute i stugorna!

Dina förvånade oss denna morgon. Hon vaknade helt självmant, dock efter att vi redan var uppe och rörde. Annars måste jag nästan väcka henne, hon skulle kunna sova hur länge som helst på morgnarna. Hon är mamma upp i dagen, hehe. Hon går inte upp förrän jag börjar prassla med bajspåsar och klä på mig ytterkläderna, då lunkar hon fram, gör några yoga-övningar och sen är det full fart. Men inte idag minsann, hon vaknade till liv samtidigt som vi.

...fast efter frukosten gick hon tydligen och la sig igen. Inte en tanke på kisse-promenad inte. Det var ju delvis därför jag började tänka på hund, någon som väcker mig på morgonen, men så är det alltså inte, utan snarare tvärtom.

Jag har heller inte hört att hon skulle ha skällt på tidningsleverantören. Han springer i trappan varje natt och då morras det minsann, ibland skäller hon också. Men inatt har jag inte märkt av något sådant. Inte har hon heller pratat i sömnen. Annars ger hon så fantastiskt roliga ljud ifrån sig om nätterna. Små försök till skällanden och yl, som kanske håller på upp till en minut eller så, samtidigt som hon "springer". Jag måste försöka spela in det någon gång för det är verkligen roligt. Man önskar ju att man kunde få veta vad hon drömmer om egentligen. Är det mardrömmar och hon springer ifrån faror och ropar på hjälp, eller är det hjältedrömmar där hon jagar iväg skurkar, eller bara roliga drömmar där hon jagar fåglar och harar och annat roligt? Det lär jag ju aldrig få veta, men fantisera går ju.

Kanske är det därför hon var litet piggare denna morgon, även om hon nu sover igen. Kanske är det därför även jag är mycket piggare idag. Jag har lyckats sova en hel natt! Och jag låg nog inte vaken vid läggdags i mer än en timme heller. Helt otroligt, jag känner mig nästan som en ny människa, en till sån här natt och jag kanske känner mig som en människa igen - men det är nog för mycket begärt att få sova två nätter i rad.

Ha en fin dag nu allihop!


Kommentarer
Postat av: Lollo

Hej hej! Har du läst om hunden Dina som bröt ryggen efter en olycka, men som mirakulöst nog återhämtade sig? Skrev om henne på min blogg idag faktiskt, och så snubblade jag över din blogg med en till vovve som heter Dina. Lustigt!

Ha det bäst!

// Lollo och djuren

2008-09-11 @ 14:25:53
URL: http://www.metrobloggen.se/ettlivfordjuren
Postat av: LottaS

Tack för din kommentar. Ska kanske klargöra att jag inte gör allt flera gånger i veckan. Det vore lite överdrivet. Men borstningen och att känna igenom dom efter eventuella taggtrådsskadoroch annat som kan hända på våra rundor det gör jag flera gånger i veckan. Klor öron och tänder får sig en genomgång ca en gång i veckan. Men du vet väl hur hundar är. Dom överdriver gärna lite! Fniss!

2008-09-11 @ 18:12:50
URL: http://metrobloggen.se/golden
Postat av: Carina

Vad härligt att få sovmorgon! BOris säger alltid till när det är dags att kissa. Helst kl sju på morgonen, men då är det oftast lite kli han vill ha. Nu har han börjat hoppa upp i sängen tidigt på morgonen för att bädda ner sig. Det gör han genom att tvätta sig och det smaskas nått så fruktansvärt och han slutar inte på länge, snacka om jag är frusterad då :P

2008-09-11 @ 22:36:16
URL: http://carinan.blogg.se/
Postat av: Dvärghundspossen

Mina hundar skäller och springer också i sömnen, jag brukar utgå ifrån att det är roliga drömmar... :-D och det låter så kul när dom sov-skäller utan att öppna munnen. Pietro är supermorgontrött han också, den enda som självmant går upp tidigt på morgonen ibland (inte alltid) är Logan.

Postat av: nemo

Hihi du har så rätt så, Alma är mindre än Nemo.

2008-09-12 @ 16:19:16
URL: http://www.metrobloggen.se/viharhittatnemo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0