Soffpotatisar

Ikväll har jag och Dina försökt leka soffpotatisar. Ingen av oss är så jättevan vid att sitta i soffan särskilt länge. Dina främst för att hon sällan får hoppa upp i soffan när hennes människor är hemma (när hon är ensam hemma ligger hon alltid antingen i soffan eller i sängen där hon inte får vara när vi är hemma) och jag därför att jag inte tycker det är så givande att sitta framför TV:n.

Ändå tycker jag om att se på film, och ikväll såg jag alltså på film och lät för en gångs skull Dina sitta med mig i soffan. Hon visste inte riktigt hur hon skulle komma till rätta där, oftast brukar hon ligga avslappnat med huvudet mot min mage eller mitt lår eller så, men idag visste hon inte riktigt hur hon skulle bära sig åt, hon fick nämligen ligga där med mig under hela filmens gång och det är litet längre än vad hon är van vid så hon blev nog litet misstänksam efter ett tag hehe.

Hon hoppade ner en stund men kom snart tillbaka till mig och jag erbjöd återigen en plats i soffan. Ibland är det bara så gott att gosa med henne och det tycker nog hon också. Åh vad jag älskar henne! Hon har nog gjort mycket mer nytta för mig än någon annan känner till, men det är våra hemligheter, inte ens min pojkvän får ta del av dem. Det är det bästa med hundar, dem kan man lita på när det kommer till att bevara hemligheter hihi.

Kommentarer
Postat av: Jana | FRÖKEN GRÖN

Tack! : ) Jo även om man inte vill skada sig så blir jag glad av mitt lilla plåster, hi hi. Jag provade nämligen en helt ny kniv och hackade lök och den var minst sagt vass! Jag skar (nästan) av "toppen" av tummen så det blev liksom ett lock. : ( Men med plåster på känns det mycket bättre!



Vilken mysig blogg du har förresten. Hit skall jag återvända och läsa ordentligt. Nu är lite sent.



Trevlig helg!

2008-09-27 @ 03:31:44
URL: http://kirkemandragora.blogg.se/
Postat av: Beardis-flocken

Ja, FRA-lagen med elektronisk avlyssning är inget som drabbar våra hundar. De vet att bevara hemligheter! - Kramar från oss i beardis-gänget

2008-09-27 @ 11:29:19
URL: http://barfals.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0