Spännande start på dagen

Dagen började spännande för Dina. Hon fick gå sin morgonpromenad med pappa och farmor. Hon har inte träffat farmor på jättelänge nu. Jag kan ju inte meddela hur det gick eller vad som hände, men det blev hur som helst samma gamla kortis som alltid när killen tar ut henne, jag som hoppades att det skulle bli litet längre när hans mamma är med och allt. Den där 10-minuters rutten funkar bra i nödfall. Och visst har det blivit den vägen litet alldeles för många gånger även under min ledning. Under en period av dåligt mående var det nästan bara kortisen som gällde, dock inte utan dåligt samvete.

Jag har hur som helst försökt förklara att hon behöver röra på sig ganska mycket, jag satsar på 1,5 timmar om dagen. Och blir det mer så är ju ingen skada skedd direkt. Nåja, jag antar att jag får vara glad över att han över huvud taget går ut med henne ibland. Och någon gång händer det ju att de faktiskt går litet längre också.

Men det känns inte bra att sticka iväg till jobbet de morgnar då han har morgonpromenadpasset, för då har jag så dåligt samvete hela dagen för att hon bara fick den korta vändan på morgonen, och så måste jag skynda mig hem och då är jag oftast helt slut, men ändå måste jag direkt ut på långpromenad med henne det första jag gör bara för att kompensera för morgonen. Okej, jag är inte heller så superbra på det där med morgonpromenader. Allt som oftast försover jag mig, och då finns det inte tid till de där långpromenaderna jag önskar att jag kunde unna henne varje gång innan hon blir lämnad ensam hemma. Men jag försöker ändå trötta ut henne på promenaderna, aktiverar henne på olika sätt så att en ganska kort promenad ändå ska kännas meningsfull för henne.

Kommentarer
Postat av: nemo

Det där med en kort runda när killen har hunden känner jag allt igen :p

Nemo får gå korta rundan med mig på morgonen men tack och lov har han ju inga problem med att bli lämnad när jag åker till jobbet. Han är numera van att ta det lugnt på förmiddagen. Och sedan när jag kommer hem brukar vi köra någon form av aktivering. Långpromenad orkar jag oftast inte med då, det får bli på eftermiddagen. Idag körde vi lek/träningspass på fotbollsplan i närheten och det funkar gott och väl. Huvudsaken är ju att man gör någon form av aktivering med dem :)

2008-09-19 @ 13:34:36
URL: http://www.metrobloggen.se/viharhittatnemo
Postat av: Beardis-flocken

Nanna - det är så roligt att läsa hur du aktiverar Dina både fysiskt och mentalt. Hon kommer att må bara bättre och bättre. - Kramar från beardis-gänget

2008-09-19 @ 17:20:41
URL: http://barfals.blogspot.com
Postat av: LottaS

Jag är helt övertygad om att Dina får vad hon behöver. Det är bara att läsa din blogg så ser man det. Så dåligt samvete tror jag väl inte du behöver ha. Kommer från mig som är mästare på dåligt samvete! Fniss!

2008-09-19 @ 20:09:41
URL: http://metrobloggen.se/golden
Postat av: nemo

det finns en vattenflaska på väskan men vi har inget vatten i den. än så länge har vi bara låtit han bära den som den är eftersom han inte fått ha den så många gånge än. Tanken är att han ska bära vatten, sin mat, våra nycklar, telefon etc (alltså lite tyngd) allt eftersom.

2008-09-19 @ 20:30:44
URL: http://www.metrobloggen.se/viharhittatnemo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0