Väskor

Jag är alldeles svettig efter en mycket aktiv långpromenad med Dina, men jag insåg under promenaden att jag fortfarande inte har skrivit om väskan, så det blev raka vägen till datorn och bloggen hehe.

För några veckor sedan satt jag och tittade litet efter praktiska väskor för hundpromenader och aktiviteter. Ofta är tjejbyxor inte alls gjorde för att förvara någonting i fickorna. Jag gillar både den tajta och den lösa modellen av byxor, och de lösa har ju ofta stora sidofickor, men de är så långt ner att det är svårt att snabbt få upp en godbit om man ska berömma hunden. Men de flesta byxor har fickor som det inte riktigt får plats någonting i. Det samma gäller kjolar, och oftast finns det ju inga fickor alls i kjolar.

Väskan ska helst rymma både bajspåsar, godis, mobil och nycklar, och gärna en boll. Ett plus är ju om det dessutom finns en plats för en visselpipa eller klicker. Inte för att jag själv använder mig av något av det, men det skulle jag ändå kalla en komplett hundväska. Mobilen är heller inte särskilt viktig för min del, men det är något många har svårt att lämna ifrån sig. Själv lämnar jag nästan alltid telefonen hemma när jag går ut och går.

Det är något jag ibland får litet sura kommentarer för, men bara för att vi lever i ett mobilsamhälle betyder det inte att jag måste vara tillgänglig dygnet runt. Så var det ju förr i tiden, tänk tiden före nummerpresentatörerna då, då kunde man inte ens veta ifall någon hade ringt eller ej. Och inte var det hela världen. Nu kan jag åtminstone se om någon hört av sig och ringa upp när jag kommit in. När jag är ute och går så är jag ute och går. Jag vill kunna koncentrera mig på Dina, träningen eller promenaden istället för telefonen. Men det var inte mobiler det skulle handla om nu.

Jag hittade en del praktiska väskor i olika internetbutiker. Det finns väskor man kan fästa i kopplet, eller i skärpet, haka fast i jackan eller byxorna. De finns i olika storlekar och i olika syften. Men plötsligt slogs jag av tanken på en helt vanlig midjeväska. En sån där som alla pappor har när de är turister och ser fjantiga ut hehe. Det är kanske inte så snyggt, men det är väl inte så mycket snyggare med väskorna som hakas fast i byxlinningen heller, ser väl ungefär likadant ut, tänker jag.

En sån hade jag när jag var liten. Och den var faktiskt rätt snygg för att vara midjeväska, svart med litet disktreta färger. Den skulle ju bli en perfekt hundväska! Så jag ringde till mamma och bad henne leta upp den. Det enda felet är väl själva skärpet på den, insåg jag när jag fick den. Den hade gärna fått vara svart istället för lysande lila, men det är inte hela världen. Jag är jättenöjd över den, den har plats för allt jag nämnde, med tre olika fickor så man vet var man har sakerna. Mycket praktisk och allting är lättillgängligt under promenaderna. Och det ser inte så fånigt ut om man har den i sidan och inte rätt på magen. *s* (dessutom mer praktiskt att ha den på höger sida då man lätt slinker ner med handen och plockar fram en godbit när det behövs, om man nu tränar med "köttbullemetoden")

Kommentarer
Postat av: Carina

Jättebra tips. BOris gillar gurka.. men tror inte han gillar det så mkt att han hellre vill ha det än köttbullar ;P Ska prova det med fodret, faktiskt inte tänkt på det alls.. Haha så korkat av mig.



Har också funderat på det med midjeväska, en dam i området har det till sina hundar och jag måste säga att det är sjukt praktiskt. Antar att man får vara praktisk ist för snygg då :P

2008-09-03 @ 21:26:29
URL: http://carinan.blogg.se/
Postat av: LottaS

Själv kör jag med ryggsäck och en liten lagom stor belöningsväska runt magen. Ibland vill man ha så mycket saker med sig på promenaden att en resväska på hjul hade varit lagom. Det hade nog sett roligt ut dock!

2008-09-03 @ 21:39:37
URL: http://metrobloggen.se/golden
Postat av: Baron och Falstaff

Vilket trevligt kåseri om väskor! Riktigt läsvärt, tycker dina tillg. kompisar i beardis-flocken

2008-09-03 @ 21:44:54
URL: http://barfals.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0