Sträckning

Igår var vi hos mina föräldrar och njöt av sommarvärmen. Dinas kompisar "människovalparna" var också där och Dina hade en underbar dag med stora pinnar, boll-lekar, promenader och tappade matrester under påskmiddagen.



Hon var så duktig och gick faktiskt flera varv runt huset med barnen, de har ju varit lite nyfikna på att få leda henne i kopplet men vi har inte riktigt trott att det ska gå så mycket som hon drar. Men Det var faktiskt inte särskilt svårt, visst drog hon en del men hon verkade ändå respektera att de inte hade lika mycket att sätta emot, och lyssnade ganska bra på dem.




Vi har en lång lina som löper längs hela gården så att Dina kan vara "lös" när vi är ute i trädgården. Barnen lekte med henne med en boll och Dina hoppade högt upp i luften för att fånga den. I ett skutt pep hon plötsligt till och när hon landade visade hon att hon hade ont i ena bakbenet. Hon haltade ganska ordentligt i början men det gick snabbt över. Dock inte helt obesvärat, men det såg inte ut att vara någon större fara ändå. Jag försökte ändå se till att det var lite lugnare aktiviteter kring henne resten av kvällen och vi fick också skjuts hem, en lång promenad med ont i tassen var ingenting jag ville utsätta henne för.

Inatt pep hon till varje gång hon vaknade. Jag vet inte om det var för att hon hade ont, eller om hon hade mardrömmar. Sista gången lunkade hon fram till min säng och klättrade upp, sedan sov hon tryggt där resten av natten. Men när hon skulle ner på morgonen fick hon ont och pep till igen. Jag börjar misstänka att hon får som mest ont när hon sträcker på benet - men exakt var hon har ont förstår jag inte för hon ser lika paralyserad och ledsen ut oavsett var jag rör vid henne, utan att pipa till eller rycka till sig benent...

Eftersom hon inte haltar särskilt mycket tror jag inte att det är någon fara för lilltösen, men vi kommer att ta det lugnt i ett par dagar framöver för att hon inte ska råka överanstränga benet.

Kommentarer
Postat av: johanna

söt vovve

2009-09-05 @ 09:29:35
URL: http://xblondix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0