Bära tuggring

Jag brukar ha Dina med mig när jag går och handlar. Jag stannar sällan särskilt länge inne i affären (och vet jag med mig att jag ska storhandla så lämnar jag henne hemma förstås) så hon klarar sig bra. Jag har fått för mig att hon är duktig när hon väntar på mig, men det där kan man ju aldrig veta riktigt säkert om man inte har satt en spion som på avstånd kollar hur hon beter sig när hon sitter där ensam utanför affären.

Hur som helst, när jag kom ut med matkassen gjorde hon som vanligt en djupdykning in i påsen för att sniffa efter godsaker. Jag hade köpt en tuggring till henne och bestämde mig för att ge henne den redan på vägen hem. För det är ju ganska en bra aktivering att ge hunden någonting att bära på under promenaden, så att hon skulle få bära hem det som var hennes kändes som en bra idé.

Vad jag inte alls hade med mig i tanken var ju att hon alltid blir lite småtokig av att få tuggben. Då ska det lekas och busas minsann! Hon gör allt för att man ska börja jaga henne och skuttar valpaktigt fram och tillbaka värre än vanligt. Så det där med att hon skulle sköta sig exemplariskt när hon hade en uppgift som att bära någonting under promenaden kan ju ses som aningen misslyckat...

Men glad blev hon över den lilla överraskningen

Kommentarer
Postat av: Beardis-flocken

Vi har all förståelse och sympati för Dina. Såklart: om det finns en tuggring i närheten - då är det en signal för BUS! - Det tycker Baron och Falstaff (av egen erfarenhet)

2009-02-03 @ 18:51:14
URL: http://barfals.blogspot.com
Postat av: LottaS

Vad gör det om hundra år. Dina blev ju glad!

2009-02-04 @ 15:48:47
URL: http://metrobloggen.se/golden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0