Hatten av för räddningstjänsten

Amiga sprang igår ifrån sin matte, satte av efter en fågel och hamnade på en svåråtkomlig klippavsats. Jag undrar hur hon egentligen hamnade där, hon måste nästan ha ramlat ner dit. Vilken tur att hon hamnade på avsatsen och inte föll hela vägen ner!

Matte kontaktade räddningstjänsten som enligt vad jag förstått ganska omgående satt igång en sökning. Lite förvånande faktiskt att de agerade så snabbt för en hunds skull. Tyvärr lyckades de inte rädda Amiga på söndagen så hon fick tillbringa hela natten på klippavsatsen. Det var för halt och räddningstjänsten kunde inte göra något i mörkret. (Jag undrar om de verkligen hade låtit en människa vänta där över en hel natt bara för att det blivit mörkt)

Men det är ändå gott att räddningstjänsten satte in styrkor på söndagen igen och lyckades den här gången komma åt hunden och rädda henne.

Fy så hemskt det vore om något sånt skulle hända Dina!

Läs artikeln här, där finns även ett tv-inslag från räddningen. (Finns säkert på fler ställen men jag läste artikeln i GT)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0