Kul i leran

Hej!

Det var länge sen jag skrev i bloggen nu men nu sa jag till mamma att det är min tur att sätta mig vid datorn!

Jag har haft det jättebra hos pappa och farmor och hennes gubbe. Jag förstår inte varför mamma tjatade och kallade mig för sin lilla tjockis hela tiden de första dagarna efter att hon kom och hämtade hem mig igen. Då blev jag faktiskt litet ledsen, det är väl klart att jag inte känner för att busa och leka med henne när hon säger så elaka saker till mig.

Men det är ändå härligt att få vara hos mamma igen! Nu får jag springa lös lite här och var och det är så underbart!
Idag släppte mamma mig ute vid grusplanen igen. Oj vad jag sprang! Så mycket energi som jag har samlat på mig och nu orkar göra mig av med också, då behöver man springa runt runt som en tok hihi.

Jag var alldeles lerig och brun när vi gick hemåt igen men varken jag eller mamma skämdes när vi mötte på folk. Det är något att vara stolt över tycker jag, att visa att man minsann har fått springa runt och gegga ner sig när alla andra bara gnäller över minsta lilla lerpöl som kommer fram i tö-vädret.

Det är ju bara att hoppa i badkaret och låta mamma göra jobbet, så är man ren och fin igen. Efter badet blir jag alltid lite extra busig med, så jag har haft en jätterolig dag idag. Så jag hinner egentligen inte skriva så mycket mer, för jag måste mörda mammas tofflor nu!

Hoppas ni också håller buset vid liv, det gör livet så mycket roligare!
Kram!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Det är klart att man ska få busa runt i pölarna. Här ligger snön kvar som tur, så "lerperioden" har inte börjat än.

Ha en fin helg!

2009-02-28 @ 10:10:49
URL: http://www.bernerbloggen.blogspot.com
Postat av: Beardis-gänget

Jodå, kära Dina! Vi håller dagligen buset vid liv! - Kramar från beardisarna

2009-02-28 @ 19:18:37
URL: http://barfals.blogspot.com
Postat av: LottaS

Hej Dina. Selma här. Vilken tur att vi har mattar (heter det så?) som förstår att vi behöver smutsa ner oss för att må bra.

2009-03-01 @ 08:22:26
URL: http://metrobloggen.se/golden
Postat av: Dvärghundspossen

Hoppar du i badet FRIVILLIGT? (:-O

/Jeppssonhundarna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0