Chokladsjukdomar

Åhå, sök efter "chokladsjukdomar" på google.se!
Se vart första länken för! Så konstigt.

Jag är fortfarande förvånad över hur lugnt det har varit här kring nyår. Förra årsskiftet var det total kaos här. Hulliganerna sköt raketer, dygnet runt i veckor både före och efter nyår, inte rakt upp i luften utan längs med marken. De siktade mot bilar och fotgängare och varje kväll jag hade kvällstur var jag livrädd för att ta mig hem.

De sköt till och med mot polisen!
Men i år tog de in extra styrkor till det här området för att se till att det skulle hållas någorlunda lugnt här. De satte upp regler för när och var man fick skjuta raketer. Jag tyckte dock att tiderna var väldigt märkliga. Mellan 15-23 på nyårsafton fick man skjuta. .... 23? Det är ju vid tolvslaget man brukar skjuta iväg dem... och det gjordes det ju förstås. En och annan smäll har det väl varit utanför de här tiderna, men det har ändå varit väldigt lugnt, jag är imponerad över att de faktiskt lyckades med det här.

Men för Dina spelar det ingen som helst roll om de skjuter eller inte. Hon bryr sig verkligen inte det minsta om att de skjuter, hon visar inte minsta reaktion på smällarna. Är hon med i närheten där de skjuter hoppar hon gärna efter raketerna upp i luften, så man får hålla fast henne ganska ordentligt så att hon inte utsätter sig för någon fara.

Killen säger att hon är för korkad för att ens bli rädd. Jag vet inte det jag. Visst är hon inte den mest klypska av hundar, det kan inte ens jag själv påstå, men hon är ju en ynkrygg i vanliga fall, blir rädd för det mesta. Så jag undrar vad hon upplevde under sitt första år, kanske var hon hos någon som har skottränat henne?

Det är verkligen tråkigt ibland att inte känna till hennes förflutna.


Kommentarer
Postat av: LottaS

Kan inte tänka mig att Dina är korkad inte. Hoppas hon inte hörde honom säga det. fniss Jätteskönt att hon inte är rädd. Många hundar far fruktansvärt illa vid nyår. Jag har en som är rädd och en som inte bryr sig. Undrar hur min nya lilla Doris ska bli.

2009-01-09 @ 10:27:24
URL: http://metrobloggen.se/golden
Postat av: Sussu

Det var ju en kul grej att söka på chokladsjukdomar.

2009-01-09 @ 10:39:50
URL: http://sussustankar.blogg.se/
Postat av: Nemo

Just det ja, du bor ju i Vbg :) Funkar Dina med alla sorters hundar? Isådana fall är mer än välkommen att kika förbi o vara med på "våra" träffar. Svenska, utländska, tikar, hanar, små o stora hundar är med. Idag var vi dessutom riktigt många människor också :)



Förresten, det där med att inte veta sin hunds bakgrund känner jag allt till...

2009-01-11 @ 22:02:03
URL: http://www.metrobloggen.se/viharhittatnemo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0