Vilken härlig dag!

Hej!

I morse överraskade mamma med en spännande långpromenad. Jag har inte lärt mig klockan så jag vet inte riktigt hur länge vi var ute men jag vet att det var roligt!
[1,5 timmar var vi ute, mammas tillägg] Jag fick springa lös nästan hela tiden och lösa en massa nya uppgifter!

Vet ni förresten att det där kalla hårda vattnet är jättegott att krasa mellan tänderna? Idag lärde jag mig också att om man tar i riktigt ordentligt och hoppar med framtassarna så att de trycker på en koncentrerad punkt på det där vita så går det sönder även om det är ganska tjockt!

Mamma kastade ut godis på en jättestor frusen damm. Jag tycker det är jätteskoj med de där mindre isarna men det där var ju nästan som en liten sjö! Och så ville hon att jag skulle hämta godiset! Hon är ju inte riktigt klok! Jag sprang runt hela isen men hur jag än gjorde var den för långt bort.

Jag .. jag menar förstås inte att jag skulle vara rädd för att gå ut på isen ... jag tycker bara ... att mamma kunde ha hämtat den själv! Men mamma hejade på mig så till slut hämtade jag den faktiskt alldeles själv fast att det var halt och lite läskigt.

Jag fick också leka lite med en 10-årig rottis-hane! Jag försökte lära honom hur man bryter loss is men han brydde sig inte så mycket om det.

Och så fick jag äta min frukost ute idag också! Det var mysigt, även fast det faktiskt var så kallt att jag skakade av kyla när jag satt still. Men det var det definitivt värt. Jag ska fråga mamma om vi inte kan göra såhär varje dag. Särskilt det där med att ta med frukosten ut tyckte jag var en mysig idé.

Senare ska vi kanske träffa Tilda igen också! Hon gick förresten härutanför alldeles nyss, jag är helt säker på att det var hon fast att mamma säger att det inte alls var hon. Jag ville ut och leka med henne men jag fick inte och mamma bara fortsatte säga att det inte var Tilda. Men det såg ju precis ut som hon! Det måste ha varit hon... Jag ska fråga henne sen när vi träffas senare idag.

Ha en bra dag alla hundvänner!
Kram // Dina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0