För räven!

I julas skrev jag inlägget "Räven raskar över isen". Nu är isen avdunstad eller uppsugen av växter som börjat vakna till liv i solskenet. Men Räven, han stryker fortfarande omkring här. Han kanske glömde raska tillbaka till sin sida om isen - eller valde helt enkelt att låta bli?

Det här är ett problem.
För av någon anledning tycker den där räven om att snoka omkring på Dinas domäner om nätterna, han springer här mitt i ghettot bland höghusen. Kommer fram och snokar utanför vår trappuppgång...

Varför, åh varför reagerar Dina så på den?

Hon skäller sällan, ibland kan hon skälla till i lekfull iver. Ser hon något djur som en hare eller en katt här utanför när hon är inne kan hon morra lite, mest av frustration över att inte få springa fram och hälsa. Men Räven - den är Ondskan själv i en fyrtassad kropp enligt Dina. Hon blir riktigt arg när hon ser den. Hon väcker alla mina grannar med sina skall om natten och det är inte alls roligt.

Jag vet inte vad jag ska göra åt detta. Jag kan ju inte direkt leta upp rävar och låta henne se dem på nära håll för att hon ska vänja sig vid dem. Så jag vet inte alls vad jag ska göra åt det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0